Regulamin opłacania składek

REG­U­LAMIN OPŁA­CA­NIA SKŁADEK CZŁONKOWSKICH


§1

  1. Niniejszy Reg­u­lamin określa tryb, ter­miny, sposób i warunki opła­ca­nia składek członkows­kich na rzecz Sto­warzyszenia Wspiera­nia Kul­tury Fermata.
  2. Ilekroć w Reg­u­laminie jest mowa o:
    a. Sto­warzysze­niu należy przez to rozu­mieć Sto­warzysze­nie Wspiera­nia Kul­tury Fer­mata z siedz­ibą w Piasku ul. Forsy­cji 37/​2,
    b. składce – należy przez to rozu­mieć składkę członkowską na rzecz w/​w Sto­warzyszenia,
    c. reg­u­laminie – należy przez to rozu­mieć niniejszy Reg­u­lamin opła­ca­nia składek członkowskich.
  3. Reg­u­lamin uch­wala Zarząd Sto­warzyszenia w drodze uch­wały na pod­stawie § 21 pkt 1.11 Statutu Sto­warzyszenia Wspiera­nia Kul­tury Fermata.

§2.

  1. Reg­u­larne opła­canie składek należy do obow­iązków statu­towych członka Stowarzyszenia.
  2. O miesięcznej wysokości składki decy­duje Zarząd Sto­warzyszenia w drodze uchwały.
  3. Doku­men­tację związaną z opła­caniem składek prowadzi Skarb­nik Stowarzyszenia.

§3.

  1. Składka członkowska opła­cana jest w następu­ją­cych try­bach:
    a. rocznie: Z góry, za cały rok, płatne do dnia 31 sty­cz­nia, o wysokości: 12 x miesięczna wysokość składki, o której mowa w §2 pkt 2 reg­u­laminu,
    b. półrocznie: Z góry, za I półrocze płatne do dnia 31 sty­cz­nia, za II półrocze płatne do dnia 31 lipca, o wysokości: 6 x miesięczna wysokość składki, o której mowa w §2 pkt 2 reg­u­laminu,
    c. kwartal­nie: Z góry, za I kwartał płatne do dnia 31 sty­cz­nia, za II kwartał płatne do 30 kwiet­nia, za III kwartał płatne do 31 lipca, za IV kwartał płatne do 31 października, o wysokości: 3 x miesięczna wysokość składki, o której mowa w §2 pkt 2 reg­u­laminu,
    d. miesięcznie: Z góry płatne do 10-​go każdego miesiąca, o wysokości: 1 x miesięczna wysokość składki, o której mowa w §2 pkt 2 Reg­u­laminu,
    e. nowo przyjęci Członkowie Sto­warzyszenia opła­cają składkę zgod­nie z §4 Regulaminu.
  2. Składka członkowska opła­cana być może wyłącznie w formie przelewu bankowego lub pocz­towego na konto bankowe Sto­warzyszenia. Doku­mentem potwierdza­ją­cym uiszcze­nie składki jest dowód wpłaty, zaw­ier­a­jący w tytule co najm­niej:
    a. Imię i nazwisko Członka lub jeśli Członek nie jest on osobą fizy­czną – nazwę członka, którego składka doty­czy,
    b. cel przelewu o treści “składka członkowska”,
    c. okres za który składka jest opłacona.
  3. W przy­padku braku wskaza­nia przez wpła­ca­jącego danych określonych w §3 pkt. 2 reg­u­laminu – wpłatę pozostawia się do wyjaśnienia, zaś składkę trak­tuje się jako nieopłaconą.

§4.

  1. Obow­iązek reg­u­larnego opła­ca­nia składki członkowskiej pow­staje od pier­wszego dnia miesiąca następu­jącego po miesiącu, w którym dana osoba fizy­czna, lub osoba prawna została przyjęta w poczet członków Sto­warzyszenia. W przy­padku Członków Założy­cieli za datę przyję­cia uznaje się datę rejes­tracji Sto­warzyszenia w KRS.
  2. Obow­iązek reg­u­larnego opła­ca­nia składki członkowskiej ustaje ostat­niego dnia miesiąca w którym ustało jego członkostwo na zasadach opisanych w Statu­cie Stowarzyszenia.
  3. Nowo przyjęci Członkowie mają obow­iązek wpłace­nia składki w ciągu dwóch tygodni od daty otrzy­ma­nia zaw­iadomienia o przyję­ciu do Stowarzyszenia.

§5.

  1. W wyjątkowych sytu­ac­jach członek Sto­warzyszenia może wys­tąpić do Zarządu z pisem­nym, umo­ty­wowanym wnioskiem o zmniejsze­nie wysokości obow­iązu­jącej go składki.
    2.Zarząd w ter­minie maksy­mal­nie trzech miesięcy od złoże­nia wniosku pode­j­muje decyzję w formie uch­wały, czy i na jakich zasadach prośba członka Sto­warzyszenia została uwzględ­niona. Min­i­malna wysokość składki ustalona tą drogą może wynieść 25,00 zł miesięcznie. Maksy­malny okres zmniejszenia wysokości składki o jaki może jed­no­ra­zowo zwró­cić się członek Sto­warzyszenia wynosi jeden rok.

§6.

  1. Ewidencję Składek Członkows­kich Sto­warzyszenia prowadzi Skarb­nik Stowarzyszenia.
  2. Ewidencja składek Sto­warzyszenia prowad­zona przez osobę wskazaną w § 6 pkt. 1 jest wyłączną pod­stawą do określe­nia praw i obow­iązków członka Sto­warzyszenia w sprawach składek.
  3. Wykaz sporządzany jest obow­iązkowo co najm­niej dwa razy do roku:
    a. stan na dzień 1 lutego sporządzany do dnia 14 lutego,
    b. stan na dzień 1 sierp­nia sporządzany do dnia 14 sierpnia.
  4. Osoba prowadząca Ewidencję Składek Członkows­kich Sto­warzyszenia jest zobow­iązana przy­go­tować w ciągu 14 dni na wezwanie Prezesa Zarządu Sto­warzyszenia wykaz opisu­jący stan na dowolny dzień podany w wezwaniu.
  5. Członek Sto­warzyszenia ma prawo zwró­cić się do Zarządu lub Komisji Rewiz­yjnej o sprawdze­nie praw­idłowości sporządzenia jego Ewidencji Składek. Organ do którego Członek skierował swoje żądanie, ma obow­iązek usto­sunkowa­nia się do zas­trzeżeń w ter­minie 30 dni od daty zgłoszenia tego zastrzeżenia.

§7

Wysokość składek o których mowa w §1 jest ustalone przez Zarząd Sto­warzyszenia w drodze Uchwały.

§8.

  1. Zgod­nie ze Statutem Sto­warzyszenia zale­ganie z opłatą składek przez okres przekracza­jący 3 miesięcy stanowi pod­stawę wyk­luczenia członka ze Sto­warzyszenia na mocy uch­wały Zarządu.
  2. Od uch­wały Zarządu w sprawie pozbaw­ienia członkostwa w Sto­warzysze­niu z tytułu zale­ga­nia z opłatą składek przysługuje w ter­minie 30 dni od daty zapad­nię­cia decyzji odwołanie do Wal­nego Zebra­nia Członków Sto­warzyszenia za pośred­nictwem Zarządu, który zobow­iązany jest do wniesienia tego odwoła­nia do porządku obrad najbliższego Zebra­nia jakie odbędzie się po dacie wpływu przed­miotowego odwołania.
  3. Uch­wała Wal­nego Zebra­nia Członków Sto­warzyszenia, w sprawie odwoła­nia od uch­wały Zarządu w sprawie pozbaw­ienia członkostwa w Sto­warzysze­niu z tytułu zale­ga­nia z opłatą składek, jest ostateczna.

§9.

Członek usunięty ze Sto­warzyszenia z powodu nieopła­ca­nia składek może starać się o ponowne przyję­cie do Sto­warzyszenia po uiszcze­niu zadłuże­nia pow­stałego do daty jego wyk­luczenia z tytułu zale­ga­nia z opłatą składek.

§10.

  1. W kwes­t­i­ach nieureg­u­lowanych w niniejszym reg­u­laminie decy­duje Zarząd, kieru­jąc się obow­iązu­ją­cymi przepisami prawa, statutem Sto­warzyszenia oraz uch­wałami Wal­nego Zebra­nia Członków Stowarzyszenia.
  2. Reg­u­lamin wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia.