Regulamin opłacania składek
REGULAMIN OPŁACANIA SKŁADEK CZŁONKOWSKICH
§1
- Niniejszy Regulamin określa tryb, terminy, sposób i warunki opłacania składek członkowskich na rzecz Stowarzyszenia Wspierania Kultury Fermata.
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
a. Stowarzyszeniu należy przez to rozumieć Stowarzyszenie Wspierania Kultury Fermata z siedzibą w Piasku ul. Forsycji 37/2,
b. składce – należy przez to rozumieć składkę członkowską na rzecz w/w Stowarzyszenia,
c. regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin opłacania składek członkowskich.
- Regulamin uchwala Zarząd Stowarzyszenia w drodze uchwały na podstawie § 21 pkt 1.11 Statutu Stowarzyszenia Wspierania Kultury Fermata.
§2.
- Regularne opłacanie składek należy do obowiązków statutowych członka Stowarzyszenia.
- O miesięcznej wysokości składki decyduje Zarząd Stowarzyszenia w drodze uchwały.
- Dokumentację związaną z opłacaniem składek prowadzi Skarbnik Stowarzyszenia.
§3.
- Składka członkowska opłacana jest w następujących trybach:
a. rocznie: Z góry, za cały rok, płatne do dnia 31 stycznia, o wysokości: 12 x miesięczna wysokość składki, o której mowa w §2 pkt 2 regulaminu,
b. półrocznie: Z góry, za I półrocze płatne do dnia 31 stycznia, za II półrocze płatne do dnia 31 lipca, o wysokości: 6 x miesięczna wysokość składki, o której mowa w §2 pkt 2 regulaminu,
c. kwartalnie: Z góry, za I kwartał płatne do dnia 31 stycznia, za II kwartał płatne do 30 kwietnia, za III kwartał płatne do 31 lipca, za IV kwartał płatne do 31 października, o wysokości: 3 x miesięczna wysokość składki, o której mowa w §2 pkt 2 regulaminu,
d. miesięcznie: Z góry płatne do 10-go każdego miesiąca, o wysokości: 1 x miesięczna wysokość składki, o której mowa w §2 pkt 2 Regulaminu,
e. nowo przyjęci Członkowie Stowarzyszenia opłacają składkę zgodnie z §4 Regulaminu.
- Składka członkowska opłacana być może wyłącznie w formie przelewu bankowego lub pocztowego na konto bankowe Stowarzyszenia. Dokumentem potwierdzającym uiszczenie składki jest dowód wpłaty, zawierający w tytule co najmniej:
a. Imię i nazwisko Członka lub jeśli Członek nie jest on osobą fizyczną – nazwę członka, którego składka dotyczy,
b. cel przelewu o treści “składka członkowska”,
c. okres za który składka jest opłacona.
- W przypadku braku wskazania przez wpłacającego danych określonych w §3 pkt. 2 regulaminu – wpłatę pozostawia się do wyjaśnienia, zaś składkę traktuje się jako nieopłaconą.
§4.
- Obowiązek regularnego opłacania składki członkowskiej powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dana osoba fizyczna, lub osoba prawna została przyjęta w poczet członków Stowarzyszenia. W przypadku Członków Założycieli za datę przyjęcia uznaje się datę rejestracji Stowarzyszenia w KRS.
- Obowiązek regularnego opłacania składki członkowskiej ustaje ostatniego dnia miesiąca w którym ustało jego członkostwo na zasadach opisanych w Statucie Stowarzyszenia.
- Nowo przyjęci Członkowie mają obowiązek wpłacenia składki w ciągu dwóch tygodni od daty otrzymania zawiadomienia o przyjęciu do Stowarzyszenia.
§5.
- W wyjątkowych sytuacjach członek Stowarzyszenia może wystąpić do Zarządu z pisemnym, umotywowanym wnioskiem o zmniejszenie wysokości obowiązującej go składki.
2.Zarząd w terminie maksymalnie trzech miesięcy od złożenia wniosku podejmuje decyzję w formie uchwały, czy i na jakich zasadach prośba członka Stowarzyszenia została uwzględniona. Minimalna wysokość składki ustalona tą drogą może wynieść 25,00 zł miesięcznie. Maksymalny okres zmniejszenia wysokości składki o jaki może jednorazowo zwrócić się członek Stowarzyszenia wynosi jeden rok.
§6.
- Ewidencję Składek Członkowskich Stowarzyszenia prowadzi Skarbnik Stowarzyszenia.
- Ewidencja składek Stowarzyszenia prowadzona przez osobę wskazaną w § 6 pkt. 1 jest wyłączną podstawą do określenia praw i obowiązków członka Stowarzyszenia w sprawach składek.
- Wykaz sporządzany jest obowiązkowo co najmniej dwa razy do roku:
a. stan na dzień 1 lutego sporządzany do dnia 14 lutego,
b. stan na dzień 1 sierpnia sporządzany do dnia 14 sierpnia.
- Osoba prowadząca Ewidencję Składek Członkowskich Stowarzyszenia jest zobowiązana przygotować w ciągu 14 dni na wezwanie Prezesa Zarządu Stowarzyszenia wykaz opisujący stan na dowolny dzień podany w wezwaniu.
- Członek Stowarzyszenia ma prawo zwrócić się do Zarządu lub Komisji Rewizyjnej o sprawdzenie prawidłowości sporządzenia jego Ewidencji Składek. Organ do którego Członek skierował swoje żądanie, ma obowiązek ustosunkowania się do zastrzeżeń w terminie 30 dni od daty zgłoszenia tego zastrzeżenia.
§7
Wysokość składek o których mowa w §1 jest ustalone przez Zarząd Stowarzyszenia w drodze Uchwały.
§8.
- Zgodnie ze Statutem Stowarzyszenia zaleganie z opłatą składek przez okres przekraczający 3 miesięcy stanowi podstawę wykluczenia członka ze Stowarzyszenia na mocy uchwały Zarządu.
- Od uchwały Zarządu w sprawie pozbawienia członkostwa w Stowarzyszeniu z tytułu zalegania z opłatą składek przysługuje w terminie 30 dni od daty zapadnięcia decyzji odwołanie do Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia za pośrednictwem Zarządu, który zobowiązany jest do wniesienia tego odwołania do porządku obrad najbliższego Zebrania jakie odbędzie się po dacie wpływu przedmiotowego odwołania.
- Uchwała Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia, w sprawie odwołania od uchwały Zarządu w sprawie pozbawienia członkostwa w Stowarzyszeniu z tytułu zalegania z opłatą składek, jest ostateczna.
§9.
Członek usunięty ze Stowarzyszenia z powodu nieopłacania składek może starać się o ponowne przyjęcie do Stowarzyszenia po uiszczeniu zadłużenia powstałego do daty jego wykluczenia z tytułu zalegania z opłatą składek.
§10.
- W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie decyduje Zarząd, kierując się obowiązującymi przepisami prawa, statutem Stowarzyszenia oraz uchwałami Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia.